Overslaan en naar de inhoud gaan

Stimuleert corona de verkoop van elektrische auto’s?

personne qui charge sa voiture electrique

Elektrische auto heeft properder imago

Grimston ziet drie redenen voor de definitieve doorbraak van de elektrische auto. Allereerst hebben diesel- en benzinewagens een “vuile” reputatie. Wie zijn wagen wil voltanken moet een pomp gebruiken die iemand anders al heeft aangeraakt. Na het tanken moet je betalen via een touchscreen of in een shop. Bij elke tankbeurt loop je met andere woorden het risico om besmet te woorden. Een elektrische auto heeft een veel properder imago: je kan ‘m thuis opladen in je vertrouwde omgeving. Hoe graag we ook een terugkeer naar de normaliteit willen, niemand wil besmet worden.

Hoe duurzaam is een elektrische auto nu écht?

Check here

Ecologische kampioen

Een tweede reden is onze bekommernis om het milieu. Tijdens de lockdown daalde de uitstoot van koolstofdioxide dramatisch. Nu de economie weer op gang komt, willen veel mensen het anders én beter doen. Ecologischer vooral. En dan kom je al snel uit bij de elektrische auto, de absolute kampioen op dat vlak.

En last but not least: de aankoop van een elektrisch voertuig is erg duurzaam. Heel wat autoconstructeurs geven een garantie van acht jaar op de batterij. Na 400.000 kilometer haalt een doorsnee batterij nog altijd 80% van zijn oorspronkelijke capaciteit. Bovendien heeft een elektrische auto weinig onderdelen. De kans op slijtage is dus minder groot. Veel onderhoud heeft zo een wagen ook niet nodig: soms volstaat een software-update. Mooi meegenomen, toch?

Geef je mening

Blijf op de hoogte!

Ontvang onze promoties, wedstrijden of persoonlijk advies

 
Je bent ingeschreven op onze nieuwsbrief Er is een fout opgetreden, gelieve opnieuw te proberen